Cookies

Spanjewijn maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken ze om je de beste gebruikerservaring te geven. Als je onze website blijft gebruiken, gaan we ervan uit dat je alle cookies op deze website accepteert.

chevron-down
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
chevron-down
Geeft toestemming voor het verzenden van gebruikersgegevens met betrekking tot advertenties naar Google.
chevron-down
Geeft toestemming voor gepersonaliseerde advertenties.
chevron-down
Voorkeurscookies stellen een website in staat om informatie te onthouden die de manier waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, verandert, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Retourneren en herroepingsrecht

Beschadigde of verkeerde producten en producten waarbij gebruik wordt gemaakt van het "herroepingsrecht" kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd naar Spanjewijn.nl, Aalsmeerderweg 253Q, 1432 CN, Aalsmeer (tel. +31 (0)208221050), bij voorkeur in de originele verpakkingen.
Het betaalde bedrag (inclusief de verzendkosten voor aflevering aan de klant) zal na ontvangst door Spanjewijn binnen 14 dagen worden terugbetaald.

De kosten voor terugzending komen voor rekening van de consument. De verzendkosten voor 1 doos van maximaal 18 flessen bedragen gemiddeld € 9,95 (excl BTW) per doos. 

 

Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

 

Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
  9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
    1. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    2. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    3. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    4. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
      1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    1. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    2. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    3. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    4. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    5. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    6. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
    7. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    8. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    9. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    10. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    11. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    12. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Bijlage I:

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-          Aan:           [ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

 

-          Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

 

-          Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

 

-          [Naam consumenten(en)]

 

-          [Adres consument(en)]

 

-          [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

 

Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het selectieproces, verzending en retourbeleid van onze wijnen.
Hoe kan ik bestellen?

HOE BESTEL IK EEN PRODUCT?

Bestellen bij Spanjewijn.nl gaat in een aantal makkelijke stappen.

Stap 1 
Klik bij het gewenste product op IN WINKELWAGEN. Elke keer als u een product in uw mandje plaatst krijgt u een bevestiging van het toegevoegde product te zien boven aan de pagina en rechtsbovenaan bij het winkelwagen icoon. 

Stap 2
U kunt er nu voor kiezen om verder te gaan met winkelen of om de bestelling af te ronden door op het winkelwagen icoon te klikken. 

Stap 3
Controleer uw producten en klik op GA DOOR NAAR AFREKENEN en u krijgt het registratieformulier gepresenteerd. Hierop vult u uw gegevens in en kies u desgewenst een inlognaam en wachtwoord. Het is niet verplicht om een inlognaam en wachtwoord te kiezen. Wij raden dit echter wel aan omdat u dan gebruik kunt maken van het klantmenu waarin u de voortgang van uw bestelling kunt controleren. 

Stap 4
Controleer uw bestelling en klik op ”Bestelling afronden” om de bestelling te plaatsen. 

Stap 5
Selecteer de gewenste bezorgwijze en betaalwijze. 

Stap 6
U ontvangt per omgaande een bevestiging per mail en na betaling binnen 1 werkdag de definitieve factuur, eveneens per email.

Lukt het u niet, schroom niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag (020-8221050)

Wat zijn de verzendkosten?

In Nederland (exclusief de Waddeneilanden), betaalt u tot een bedrag van € 300,00 (incl. BTW) een standaard tarief van € 11,76 per levering (verzend- en verwerkingskosten incl leeftijdscontrole bij levering)

Bij bestellingen boven € 300,00 (incl. BTW) is de levering gratis!

Voor levering op de Waddeneilanden geldt een opslag.


In België betaalt u tot een bedrag van € 350,00 (incl. BTW) een standaardtarief van € 14,10 per levering en bij bestellingen boven de € 350,00 (incl. BTW) is de levering gratis.

Bij leveringen aan detailhandel en horeca worden de transportkosten vanf ons depot in Aalsmeer tegen kostprijs doorberekend, ongeacht de grootte van de bestelling.

De verzending van uw pakket geschiedt in speciale (tegen breuk beschermende) kartonnen dozen. Bestellingen worden door DPD aan de voordeur afgeleverd.
Track & trace, leeftijds-check en handtekening voor ontvangst. 

Pakket is verzekerd tot 520 euro!
Wanneer u bij aflevering niet thuis bent, kunt u het pakket nadien afhalen bij het dichtstbijzijnde DPD pickup point .
 

Overige landen in overleg/op aanvraag

Voor de eilandentoeslagen (bv Sicilie, etc.) kunt u contact opnemen met Spanjewijn. 


Afhaal
Er bestaat de mogelijkheid bestellingen op te halen. Dit is alleen mogelijk na afspraak. Neem hiervoor contact op met Spanjewijn: info@spanjewijn.nl

Telefoonnummer: (kantoor, bereikbaar op werkdagen van 9.30 - 16.00 uur), +31(0)208221050


Wanneer u meerdere producten in een keer bestelt doen wij onze uiterste best om, indien mogelijk, alles in 1x bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het product met de langste levertijd. Indien u de voorkeur heeft om de producten onafhankelijk van elkaar zo snel mogelijk geleverd te krijgen dan kunt u contact met ons opnemen. 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

We gaan ervan uit dat u in de meeste gevallen tevreden zult zijn met alle producten die u bij de Spanjewijn.nl aanschaft. Desalniettemin verzoeken wij u om bij ontvangst van uw bestelling meteen te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst voldoen. In overeenstemming met het herroepingsrecht uit de Wet Verkoop op Afstand kunt u de ontvangen goederen binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst retourneren indien deze niet voldoen aan uw verwachtingen.

Breng ons op de hoogte via info@spanjewijn.nl over het retourneren van de producten. Stuur het product in de originele verpakking, voldoende gefrankeerd terug naar:

Spanjewijn
Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN  Aalsmeer
Nederland (NL)

Wij stellen vervolgens een creditnota op en het bedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.

 

Mocht u per ongeluk een ander product hebben ontvangen, neem dan contact met ons op over een oplossing en verdere afhandeling (info@spanjewijn.nl). 

Hoe lang duurt de levering?

Alle wijnen op de onze website zijn voorradig. Een deel in ons lokale magazijn, een ander deel in ons centrale magazijn in Noord Spanje. Wekelijks is er transport vanuit Spanje. 

Alle bestellingen waarvan de betaling voor maandag 10.00 uur binnen is, worden vanaf de zaterdag erop bij u afgeleverd.

Producten die lokaal op voorraad zijn, worden binnen 2 werkdagen bij u afgeleverd.

Desgewenst kunt u zelf een dag opgeven waarop u de bestelde wijnen wenst te ontvangen (levering op alle werkdagen en op zaterdagen mogelijk).

Kan ik een factuur ontvangen?

U ontvangt automatisch een factuur zodra wij uw betaling ontvangen hebben.

Kan ik een bestelling afhalen?

U kunt uw bestelling uitsluitend na afspraak (+31 (0)208221050) afhalen bij onze Nederlandse vestiging. Ons Nederlandse kantoor annex depot bevindt zich op:

Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN  Aalsmeer
Nederland (NL).

De bestelde wijnen kunt u afhalen na vooruitbetaling of tegen betaling. 
Wij zijn op maandag t/m vrijdag aanwezig vanaf 9.30 tot 16.00 uur. 

Enkele reviews van onze klanten

ster ster ster ster ster
Perfecte Cava op een excellente manier geleverd
Jos
ster ster ster ster ster
top bedrijf! Prachtige verzameling wijnen
Mijnheer H.J. Robinson
ster ster ster ster ster
Uitstekende wijn, goede prijs, snelle service
Oliver