Cookies

Spanjewijn maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken ze om je de beste gebruikerservaring te geven. Als je onze website blijft gebruiken, gaan we ervan uit dat je alle cookies op deze website accepteert.

chevron-down
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
chevron-down
Geeft toestemming voor het verzenden van gebruikersgegevens met betrekking tot advertenties naar Google.
chevron-down
Geeft toestemming voor gepersonaliseerde advertenties.
chevron-down
Voorkeurscookies stellen een website in staat om informatie te onthouden die de manier waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, verandert, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Veelgestelde vragen

 

LEVERTIJDEN
Vanuit ons centrale depot in Noord Spanje worden bestelde wijnen wekelijks op pallets afgeleverd in ons depot te Aalsmeer.
Bestellingen waarvan de betaling voor maandag 10.00 uur binnen is, worden de week erna op dinsdag bij u afgeleverd. Zij komen nog diezelfde week mee met de pallets uit het centrale depot in Spanje en zijn 4 dagen later (vanaf vrijdagmiddag) beschikbaar in ons depot te Aalsmeer. Vandaar worden ze binnen 2 werkdagen naar de klanten verzonden.
Producten die lokaal op voorraad zijn, worden binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd.
Desgewenst kunt u zelf een dag opgeven waarop u de bestelde wijnen wenst te ontvangen (levering op alle werkdagen en op zaterdagen mogelijk).


HOE BESTEL IK EEN PRODUCT?

Bestellen bij Spanjewijn.nl gaat in een aantal makkelijke stappen.

Stap 1 
Klik bij het gewenste product op IN WINKELWAGEN". Elke keer als u een product in uw mandje plaatst krijgt u een bevestiging van het toegevoegde product  te zien in een apart ventster. 

Stap 2
U kunt er nu voor kiezen om verder te gaan met winkelen of om de bestelling af te ronden. Bent u een bestaande klant met inlognaam en wachtwoord dan kiest u voor de optie "Al geregistreerd". Is dit uw eerste bestelling dan kiest u voor "Vul uw gegevens in".

Stap 3
Bestaande klant
Als u in stap 2 voor de optie "Al geregistreerd" heeft gekozen, krijgt u het inlogscherm getoond. Hier vult u uw inlognaam en wachtwoord in. U gaat nu door met stap 4.

Nieuwe klant
Als u in stap 2 voor de optie ‘nieuwe klant’ heeft gekozen krijgt u het registratieformulier gepresenteerd. Hierop vult u uw gegevens in en kies u desgewenst een inlognaam en wachtwoord. Het is niet verplicht om een inlognaam en wachtwoord te kiezen. Wij raden dit echter wel aan omdat u dan gebruik kunt maken van het klantmenu waarin u de voortgang van uw bestelling kunt controleren. 

Stap 4
Controleer uw bestelling en klik op "Bestelling afronden" om de bestelling te plaatsen. 

Stap 5
Selecteer de gewenste bezorgwijze en betaalwijze. 

Stap 6
U ontvangt per omgaande een bevestiging per mail en na betaling binnen 1 werkdag de definitieve factuur, eveneens per email.


BETALEN


Betaalmogelijkheden 

U kunt bij www.spanjewijn bestellen via de "winkelwagen" en betalen met iDEAL, VISA , MASTERCARD, APPLEPAY of door overschrijving vanaf uw eigen bankrekening.
Bezorging vindt uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van betaling plaats.

Wat gebeurt er als een product niet meer leverbaar is?

Wanneer een product niet leverbaar is en u heeft reeds betaald, dan wordt op korte termijn contact met u gezocht. U heeft altijd de optie om het vooruitbetaalde bedrag direct op uw rekening teruggestort te krijgen.

LEVERING

Wat zijn de verzendkosten?

Transportkosten 

In Nederland (exclusief de Waddeneilanden), betaalt u tot een bedrag van € 300,00 (incl. BTW) een standaard tarief van € 11,76 per levering (verzend- en verwerkingskosten incl leeftijdscontrole bij levering) en bij bestellingen boven € 300,00 (incl. BTW) is de levering gratis. Voor levering op de Waddeneilanden geldt een opslag (zie onder).
Bij leveringen aan detailhandel en horeca worden de transportkosten vanaf ons depot in Aalsmeer tegen kostprijs doorberekend, ongeacht de grootte van de bestelling.

De verzending van uw pakket geschiedt in speciale (tegen breuk beschermende) kartonnen dozen. Bestellingen worden door DPD aan de voordeur afgeleverd.
Track & trace, leeftijdscheck en handtekening voor ontvangst. 

Pakket is verzekerd tot 520 euro!
Wanneer u bij aflevering niet thuis bent, kunt u het pakket nadien afhalen bij het dichtstbijzijnde DPD depot.
 
Overige landen in overleg/op aanvraag

Voor de eilandentoeslagen (bv Sicilie, etc.) kunt u contact opnemen met Spanjewijn. 
Er bestaat de mogelijkheid bestellingen op te halen. Dit is alleen mogelijk na afspraak. Neem hiervoor contact op met Spanjewijn: info@spanjewijn.nl, 

Telefoonnummer: (kantoor, bereikbaar op werkdagen van 9.30 - 16.00 uur), (+31 (0)208221050).

Wanneer u meerdere producten in een keer bestelt doen wij onze uiterste best om, indien mogelijk, alles in 1x bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het product met de langste levertijd. Indien u de voorkeur heeft om de producten onafhankelijk van elkaar zo snel mogelijk geleverd te krijgen dan kunt u contact met ons opnemen (info@spanjewijn.nl). 

WAT GEBEURT ER ALS EEN BESTELLING IS VERTRAAGD? 

De levertermijnen zijn indicatief. Vanwege vervoersproblemen (sneeuw / staking) kan het incidenteel voorkomen dat een zending langer onderweg is. De ervaring leert echter dat in 99% van de gevallen bestellingen binnen de gestelde termijn worden afgehandeld. 

KAN IK EEN BESTELLING AFHALEN?

U kunt uw bestelling uitsluitend na afspraak (+31 (0)208221050) afhalen bij onze Nederlandse vestiging. Ons Nederlandse kantoor annex depot bevindt zich op:

Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN  Aalsmeer
Nederland (NL).

De bestelde wijnen kunt u afhalen na vooruitbetaling of tegen contante betaling (wij hebben aldaar geen winkel en geen kassa of pinapparatuur). 
Wij zijn op maandag t/m vrijdag aanwezig vanaf 9.30 tot 16.00 uur. 

RETOURNEREN

We gaan ervan uit dat u in de meeste gevallen tevreden zult zijn met alle producten die u bij de Spanjewijn.nl aanschaft. Desalniettemin verzoeken wij u om bij ontvangst van uw bestelling meteen te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst voldoen. In overeenstemming met het herroepingsrecht uit de Wet Verkoop op Afstand kunt u de ontvangen goederen binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst retourneren indien deze niet voldoen aan uw verwachtingen.

Breng ons op de hoogte via info@spanjewijn.nl over het retourneren van de producten. Stuur het product in de originele verpakking, voldoende gefrankeerd terug naar:

Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN  Aalsmeer
Nederland (NL

Wij stellen vervolgens een creditnota op en het bedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.



HOE TE HANDELEN ALS IK EEN VERKEERD PRODUCT HEB ONTVANGEN?

Mocht u per ongeluk een ander product hebben ontvangen, neem dan contact met ons op over een oplossing en verdere afhandeling (info@spanjewijn.nl). 

HOE ANNULEER IK EEN BESTELLING?

U kunt een bestelling annuleren door het sturen van een e-mail naar info@spanjewijn.nl. Vermeld hierbij uw bestelnummer.
Bij overige vragen kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via info@spanjewijn.nl, of op werkdagen tijdens kantooruren via +31 (0)20-8221050. 

Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het selectieproces, verzending en retourbeleid van onze wijnen.
Hoe kan ik bestellen?

HOE BESTEL IK EEN PRODUCT?

Bestellen bij Spanjewijn.nl gaat in een aantal makkelijke stappen.

Stap 1 
Klik bij het gewenste product op IN WINKELWAGEN. Elke keer als u een product in uw mandje plaatst krijgt u een bevestiging van het toegevoegde product te zien boven aan de pagina en rechtsbovenaan bij het winkelwagen icoon. 

Stap 2
U kunt er nu voor kiezen om verder te gaan met winkelen of om de bestelling af te ronden door op het winkelwagen icoon te klikken. 

Stap 3
Controleer uw producten en klik op GA DOOR NAAR AFREKENEN en u krijgt het registratieformulier gepresenteerd. Hierop vult u uw gegevens in en kies u desgewenst een inlognaam en wachtwoord. Het is niet verplicht om een inlognaam en wachtwoord te kiezen. Wij raden dit echter wel aan omdat u dan gebruik kunt maken van het klantmenu waarin u de voortgang van uw bestelling kunt controleren. 

Stap 4
Controleer uw bestelling en klik op ”Bestelling afronden” om de bestelling te plaatsen. 

Stap 5
Selecteer de gewenste bezorgwijze en betaalwijze. 

Stap 6
U ontvangt per omgaande een bevestiging per mail en na betaling binnen 1 werkdag de definitieve factuur, eveneens per email.

Lukt het u niet, schroom niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag (020-8221050)

Wat zijn de verzendkosten?

In Nederland (exclusief de Waddeneilanden), betaalt u tot een bedrag van € 300,00 (incl. BTW) een standaard tarief van € 11,76 per levering (verzend- en verwerkingskosten incl leeftijdscontrole bij levering)

Bij bestellingen boven € 300,00 (incl. BTW) is de levering gratis!

Voor levering op de Waddeneilanden geldt een opslag.


In België betaalt u tot een bedrag van € 350,00 (incl. BTW) een standaardtarief van € 14,10 per levering en bij bestellingen boven de € 350,00 (incl. BTW) is de levering gratis.

Bij leveringen aan detailhandel en horeca worden de transportkosten vanf ons depot in Aalsmeer tegen kostprijs doorberekend, ongeacht de grootte van de bestelling.

De verzending van uw pakket geschiedt in speciale (tegen breuk beschermende) kartonnen dozen. Bestellingen worden door DPD aan de voordeur afgeleverd.
Track & trace, leeftijds-check en handtekening voor ontvangst. 

Pakket is verzekerd tot 520 euro!
Wanneer u bij aflevering niet thuis bent, kunt u het pakket nadien afhalen bij het dichtstbijzijnde DPD pickup point .
 

Overige landen in overleg/op aanvraag

Voor de eilandentoeslagen (bv Sicilie, etc.) kunt u contact opnemen met Spanjewijn. 


Afhaal
Er bestaat de mogelijkheid bestellingen op te halen. Dit is alleen mogelijk na afspraak. Neem hiervoor contact op met Spanjewijn: info@spanjewijn.nl

Telefoonnummer: (kantoor, bereikbaar op werkdagen van 9.30 - 16.00 uur), +31(0)208221050


Wanneer u meerdere producten in een keer bestelt doen wij onze uiterste best om, indien mogelijk, alles in 1x bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het product met de langste levertijd. Indien u de voorkeur heeft om de producten onafhankelijk van elkaar zo snel mogelijk geleverd te krijgen dan kunt u contact met ons opnemen. 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

We gaan ervan uit dat u in de meeste gevallen tevreden zult zijn met alle producten die u bij de Spanjewijn.nl aanschaft. Desalniettemin verzoeken wij u om bij ontvangst van uw bestelling meteen te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst voldoen. In overeenstemming met het herroepingsrecht uit de Wet Verkoop op Afstand kunt u de ontvangen goederen binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst retourneren indien deze niet voldoen aan uw verwachtingen.

Breng ons op de hoogte via info@spanjewijn.nl over het retourneren van de producten. Stuur het product in de originele verpakking, voldoende gefrankeerd terug naar:

Spanjewijn
Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN  Aalsmeer
Nederland (NL)

Wij stellen vervolgens een creditnota op en het bedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.

 

Mocht u per ongeluk een ander product hebben ontvangen, neem dan contact met ons op over een oplossing en verdere afhandeling (info@spanjewijn.nl). 

Hoe lang duurt de levering?

Alle wijnen op de onze website zijn voorradig. Een deel in ons lokale magazijn, een ander deel in ons centrale magazijn in Noord Spanje. Wekelijks is er transport vanuit Spanje. 

Alle bestellingen waarvan de betaling voor maandag 10.00 uur binnen is, worden vanaf de zaterdag erop bij u afgeleverd.

Producten die lokaal op voorraad zijn, worden binnen 2 werkdagen bij u afgeleverd.

Desgewenst kunt u zelf een dag opgeven waarop u de bestelde wijnen wenst te ontvangen (levering op alle werkdagen en op zaterdagen mogelijk).

Kan ik een factuur ontvangen?

U ontvangt automatisch een factuur zodra wij uw betaling ontvangen hebben.

Kan ik een bestelling afhalen?

U kunt uw bestelling uitsluitend na afspraak (+31 (0)208221050) afhalen bij onze Nederlandse vestiging. Ons Nederlandse kantoor annex depot bevindt zich op:

Aalsmeerderweg 253Q
1432 CN  Aalsmeer
Nederland (NL).

De bestelde wijnen kunt u afhalen na vooruitbetaling of tegen betaling. 
Wij zijn op maandag t/m vrijdag aanwezig vanaf 9.30 tot 16.00 uur. 

Enkele reviews van onze klanten

ster ster ster ster ster
Perfecte Cava op een excellente manier geleverd
Jos
ster ster ster ster ster
top bedrijf! Prachtige verzameling wijnen
Mijnheer H.J. Robinson
ster ster ster ster ster
Uitstekende wijn, goede prijs, snelle service
Oliver